"Hunger är en subjektiv känsla som går att övervinna"

Nu när jag försöker pressa ner de sista överblivna kilona inför den kommande badsäsongen som nu nästan är här. Tankarna kring kontroll, hunger och sug har kretsat mycket i mina tankar den senaste tiden, då jag nu försöker skärpa mig lite mer med kosten så har jag kommit till insikt om hur mycket jag egentligen tidigare har stoppat i mig som enbart beror just på suget.
Dessutom har jag insett hur mycket kcal jag stoppar i mig enbart genom onödiga tillbehör, så som kaviar, ketchup och annat onödigt "småätande" (som 500 g russin). Jag försöker sätta stopp för det till en viss gräns, samtidigt som jag, innan jag stoppar någonting i munnen, tänker; "Varför äter jag egentligen detta? Är det för att jag är hungrig eller för att jag är sugen?" och på detta sätt känns det som att jag börjar få en viss kontroll.
Däremot så finns det undantagsföreteelser så som studenten till exempel. Ibland måste jag tillåta mig själv att njuta av alla tillbehör och läckerheter, för att sen kunna uppskatta den hälsosamma tillvaro jag återvänder till.

Postat av: Benita - IAATC.se

Re: Tack för peppen! Och att du gillar bloggen. Klart att jag kommer nå mitt mål men just nu vill jag bara träääna. Verkligen längesen nu jag svettade loss ;-)

2011-06-13 @ 15:36:37
URL: http://www.iaatc.se
Postat av: Elin

Om du velat flytta så hade du kunnat plugga där, man kan bo på skolan :D Men jag väljer att bo hemma även om det kommer VÄLDIGT mycket pendlande, men det är bara ett år så det är bara att stå ut :)

2011-06-13 @ 21:45:35
URL: http://myfight.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: