Pensionärsutflykt

Efter morgonpromenixen igår tänkte jag se mig omkring i den nya ÖoB butiken på Katrinelund som skulle premiäröppnat. Väl framme fick jag information om att öppningen skulle framflyttas till morgondagen då det var något strul med brandsäkerheten. Dock skulle ÖoB inte låta sina nyfikna kunder vänta till morgondagen, utan de hade satt in gratis bussfärder fram och tillbaka, till Toftanäs i stället, och på så vis kunde man ta del av erbjudandena redan idag som utlovat. Tveksam vände jag på stegen och skulle bege mig hemåt igen, med jag fick en impulsiv kick och klev in på bussen där det bjöds på godis till alla resenärer, det vill säga jag och de tio andra förmodade pensionär. Därav namnet "pensionärsutflykt".
Jag hade egentligen inte tänkt handla något, men lite ljus, julklappspapper och diskmedel blev det ändå. Det väsentliga var det varma välkomnandet och den goda stämningen. Personalen packade ner varorna åt en, man fick en gratis chokladask och kaffe, tilltugg och varmkorv stod beredd i utgången. Det blev dock inget sådant för mig, men liksom en glad pensionär kände jag mig väldigt lycklig efter denna lilla förmiddagsutflykt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: