Kikärtsbiffar

Ännu en dag fylld av goda besked och nytta. Jag har gått en morgonpromenad, färdigställt ett grupparbete om suicidprevention, bokat tvättid, diskat, och tackat ja till en arbetsintervju. Jag förundras ständigt över hur livets små nödvändigheter gör under för sinnesstämningen.
Idag testade jag att göra kikärtsbiffar för första gången. Allt i ett: riktigt enkelt, billigt, gott och nyttigt. Det känns otroligt att utmana tillvaron genom livets vardagligheter, även om det endast gäller att steka kikärtsbiffar. För övrigt blev de väldigt goda.
Såhär gjorde jag kikärtsbiffar;
Finhacka lök och lägg i en bunke. Häll av vattnet från kikärtorna och tillsätt i bunken tillsammans med ett ägg samt salt och peppar. Mixa i matbredare (själv hade jag ingen så jag använde mig utav en stavmixer men det fungerade minst lika bra) till en röra. Stek dem på vardera sida under medelvärme i olja. Observera att ni måste vara försiktiga när vi vänder biffarna så de inte går i sönder, dessutom får ni forma biffarna i stekpannan då smeten är kladdig. Inspirationen för detta recept fann jag i den här bloggen som har många bra tips på billig mat för oss fattiga studenter.

Postat av: Sofia

Världens bästa tips, TACK!! Jag söker som en galning efter vegetariska recept men hittar aldrig någonting, sen kommer det upp något guldkorn då och då på någon blogg. Detta var ett, ska definitivt testas!



Fin blogg förresten, välskriven och bra.

2011-10-06 @ 15:44:46
URL: http://ssofias.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: