Lördag i slutet av september

Jag fick en dålig start på lördagsförmiddagen, då jag sov bort större delen av morgonen för att jag kom i säng så pass sent igår, och för att jag vaknade på fel sida. En lugn timmes morgonpromenad blev det, och därefter har jag varit runt på diverse platser i Malmö stad tillsammans med min väninna och letat efter fynd. Det enda jag hittade var lågpris på frysta bär och en stor påse naturgodis.

Jag slank in på gymmet och gjorde mig av med mina sista krafter under 45-50 min på löpbandet, cykeln, maskinerna, hantlarna och plankan förståss. Väl hemma hjälptes jag och mamma åt att packa ner ännu mer saker inför flytten. Ingen av oss kunde ana att jag hade så mycket saker. Vi hittade både stekpanna, grytor, glöggmuggar, servis, badlakan och säkert upp emot ett tjugotal diskhandukar (mina farföräldrar älskade att brodera). Jag känner mig redo.
Nu ska jag äta upp de sista nötterna ur gottepåsen, och dricka grönt citron och ingefärste och se en film. Trots en dålig start på denna lediga lördag, så avslutades den ganska bra trots allt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: