Originellt söndagsmys

Det är söndag igen, och som så många gånger förr kommer jag hem sent från söndagsarbetet. Då, liksom ikväll, har mamma bakat smulpaj ifrån fallfrukten i trädgården. Kokat äpplemos som står på bordet i glasburk som smakar extra sött eftersom den är ljummen.
Det regnar och ljusen är tända. Det är varmt i huset. Min söndag lever inte upp till det klassiska söndagsmyset tyckte jag. Med raggsockar, randiga pyjamasbyxor och konstant tedrickande. Men ett söndagsmys är originellt, och mitt söndagsmys kan inte vara mer perfekt. Hur lyder ert söndagsmys? Berätta.

Postat av: tilda.josefina

sv. åh läs boken först! Den är perfektion. Sen: se filmen. Den är nästan lika fin.

2011-09-18 @ 21:58:36
URL: http://attondel.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Mitt söndagsmys bestod av en hel del datorsittande, smyckespysslande, filmtittande och mys med barnen. :-)

2011-09-19 @ 07:16:57
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: