Snö



"-Du är vuxen nu, Emelie"

Nej, det tror jag inte. Jag känner mig som ett barn, som fortfarande skrattar av lycka när snön kramar under fötterna, när den faller över mig njuter jag, trots att snön läcker igenom som kylig vätska, blandad på smuts och vatten, genom mina stickade vantar, när jag försöker fånga upp flingorna. Jag upplever överdriven frustration, eftersom allt det som verkligen är vackert, inte kan snärjas. Måhända är det just det som gör det så sagolikt.
Jag är inte mentalt förberedd. Vad spelar ålder för roll? Förutom en del tillgängligheter som att få handla på Systemet verkställs, efter en lagstiftning, som inte mäter känslor. Jag ska inskaffa en lag som mäter känslor.

Det är kallt och blåser i mellanåt, först kom snön i små ynkliga flingor, medan jag blickade ut mot huset mitt i mot och väntade på min Grannes återkomst. När hon väl var hemma, åt vi pepparkakor och drack mjölk, lyssnade på musik som ivriga småbarn.
Vi gick och fikade på det nyöppnade stället "Kaffe & sånt", vilket för övrigt är en underhållande titel om man är Grannar. Vi drack kaffe och åt en varm macka med mozarella, medans snön ökade ännu mer jämfört med när vi gick dit. Efter ett par timmar gick vi ut i det virvlande vädret, men när vi närmade oss hemfronten, slutade vinden att vina - och jag hoppade ner i snön och gjorde årets första snöängel.

Det är fint att ha dig tillbaka. Jag har saknat dig.
Likaså har det varit en fin dag, som framför allt är din förtjänst, jag hoppas dessutom att kvällen ska vara lika underhållande, med kittlande berusning i pulkabacken.

Postat av: Sandra

Har ni fått snö hemma :O

2008-11-22 @ 04:37:28
URL: http://paralytic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: