Julmys

Jag läser inte bara böcker eller tänker underliga tankar utan jag har också ett vardagsliv. Jag jobbar och umgås med fina vänner. Igår var jag och en väninna och handlade, så jag köpte mina sista julklappar. Jag har nästan köpt alla nu - alla utom en. Tyvärr, så har jag sparat den svårtaste julklappen till sist. Men jag vet inte ens om jag vågar köpa den.

Senare på kvällen åkte vi skriskor. Eller rättare sagt, jag försökte åka. Men jag kände mig oerhört besegrad när en kille på inte mer än tre år, susade förbi mig, varv efter varv. Själv fick jag hålla mig intill kanten men trots detta trillade jag nästan två gånger. Jag har glömt hur svårt det är att åka skridskor, så för min del satt jag mest under en gigantisk julgran och drack julmust.

Postat av: Elsa

Sv: Ja verkligen. Själv tycker jag att den låter lite som "Barnen i Bullerbyn" i början :)

2009-12-10 @ 14:10:36
URL: http://stuffandnonsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: