Förintelsens minnesdag



Min trilltro är eder, människor som avrättades av mänsklig girighet och ömklighet, ni räddande en hel värld.
Mina tankar är hos er, den misär, avhumanisering och plågeri ni utsattes för, innan ni bragdes om livet är en sorg för varje godhjärtad själ
Jag minns er, vars hopp och liv tagits ifrån er.

Jag önskar att jag kunde göra så mycket mer än att tända ljus och gråta över allt som är, var och förblir eländigt och miserabelt. Inte ett enda ord, kan uttrycka bedrövelsen.

"Vi som arbetade i skogen, vi fick efter en hel dags arbete en liten bit korv. Som falukorv, fast med mindre kött i. Så jag och mamma fick var sin bit korv, och hon gav alltid sin bit till mig. hon ville att jag skulle överleva. Det minns jag."


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: