Disney's a christmas carol

Jag har varken haft tid eller möjlighet att skriva på ett tag, detta beror på en rad diverse anledningar men den största anledningen är att jag inte längre har samma tillgång till en dator som tidigare eftersom min är ur funktion.

Ikväll ska jag hylla och njuta av den julstämning som nu har börjat bli påtaglig genom att jag och en väninna ska gå och se Disney´s A christmas carol, En julsaga, som ursprungligen är en saga skriven av Charles Dickens.

Sannerligen är detta något som jag verkligen förknippar med julen, att under någon av juldagarna titta på hur Uncle Scrooges (som i Disney´s film spelas av Jim Carrey) hjärta börjar tina. Sagan har filmatiserats flera gånger och finns i olika versioner, som bland annat "Mupparnas julnatt" som innehåller samma berättelse men som också är muppar med i.

Nu ska det bli roligt och intressant att se ännu en version av julsagan, som denna gången är animerad. "Bah, humbug!".



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: