Stora studieåret

Efter att ha tappat mitt kort och återfunnit det igen så tyckte jag synd om mig själv så jag gick in på Bokia och letade efter en kalender om jag har funderat på att köpa under en tid. Jag köpte en svart och lite avlång, inget speciellt med den egentligen förutom att det står "Stora studieåret" i, vilket man kan tolka som att det är namnet på kalendern men själv väljer jag att tolka det som att med denna kalender så hoppas jag att jag kommer in på högskolan.
Självklart kan jag inte gå in i en bokhandel utan att köpa en bok. Jag hittade flera pocketböcker som handlade om förintelsen, också tänkte jag att jag måste ju se till att läsa Brott och straff, och den fanns också i hyllan. Problemet var när jag stod där med en hel trave böcker i handen, att jag inte kunde köpa dem utan att få lite ångest över hur många böcker jag har hemma som ligger och väntar på mig som jag ännu inte har läst än. Jag la tillbaka alla pocketböckerna i hyllan igen. Men tomhänt gick jag inte hem, men det fick räcka med en pocketbok; Melankoliska rum av Karin Johannisson.

Postat av: Harvey

Sv: Tack så mycket :)

2010-08-14 @ 10:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: