Tur i oturen

Jag trodde att det skulle bli till sanning att fredagen den trettonde verkligen är en otursdag, för jag skulle handla lite mat som vi skulle ha till kräftorna om vi skulle äta ikväll. Efter att jag hade betalat skulle jag gå in på Systembolaget och handla ett mousserande vin och lite alkohol till utgången i morgon. När jag stod i kassan och skulle betala insåg jag att mitt betalkort inte fanns kvar i plånboken. Jag rusade tillbaka till Coop där jag handlat maten, trots att jag visste att jag hade fått kortet med mig. Men de hade inte fått in något kort, utan kassapersonalen sa att det antagligen hade blivit stulet och att jag så snabbt som möjligt skulle spärra kortet. Precis när jag skulle göra det så kommer kassörskan från Systembolaget springande med mitt betalkort i handen, och sa att jag hade tappat det när jag stod i kassan. Vilken tur i oturen.
Nu ska vi kolla på Green Zone med Matt Damon.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: