Sommarvärmen

När jag vaknade idag öppnade jag fönstret och kände den friska luften utanför och doften som dröjde sig kvar efter din frånvaro. Jag kunde se det framför mig, hur du gått ner för trappan utanför och hur dina steg hördes tydligt när du gick ner på vartannat trappsteg. Sen tog du din cykel och försvann iväg i bara t-shit.

Det doftade starkt av syrener utanför, och jag kunde se alla vitsippor som stack ut mellan det gröna och frodiga gräset och jag kunde se blåklockor lite här och var och jag kom till att minnas hur du fotograferade mig när jag upptäckte blåklockorna för första gången i år och hur du försökte lära mig skillnaden på olika fåglar och träd.

Tänk att få njuta av doften från alla blommor runt omkring mig och få ligga i gräset och lukta dig i nacken, dra fingrarna genom ditt hår och kyssa dig på halsen i sommarvärmen. Tänk att få vara med dig hela sommaren.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: