Lördagsmys

weheartit

Äntligen får jag åtnjuta av en riktig lördagseftermiddag utan några krav på att man ska plugga eller behöva gå till jobbet. Det känns som en stor lättnad att bara få njuta av tillvaron och se tillbaka på svunna tider då lördagarna var den dag man sov ut men steg upp hyfsat tidigt på förmiddagen efter för att kolla på tecknat på tv och sedan äta en god frukost med familjen medan eftermiddagen gick ut på en massa småplock, ställa om böckerna i bokhyllan, hälsa på farmor, se en långfilm mitt på dagen, åka på små marknader eller köpa en bok. Nu för tiden jobbar jag på lördagar eller vaknar inte förrän på eftermiddagen med en konstant huvudvärk och minimal aptit. Trots att jag var ute igår intogs allting i måttliga mängder och denna dag poängterar ännu mer hur fantastiskt gårdagen var.
Jag är redan ganska nöjd med hur helgen har artat sig trots att den nyss har börjat, och väljer därför att vara hemma ikväll med mina böcker. Fast helt allena kommer jag inte att vara för först ska jag gå ut och äta en bit mat med B men sedan ser jag fram emot en lugn och mysig lördagskväll i höstmörkret.

Postat av: J E S I

sv, visst är det skönt!



fan vilken fin bild.

2010-10-30 @ 15:52:05
Postat av: Linn

Tack :)

2010-10-30 @ 22:10:07
Postat av: Kajsa

Sv: tack!:)

2010-10-31 @ 03:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: