Studenlitteratur

Angående studentlitteratur, hur kan det vara så dyrt? Ur litteratur listan till den kursen rekommenderade lärarna att vi köpte tre böcker av dem och resten kunde vi låna eller dylikt. Men om man ska köpa dessa tre böckerna kostar det 1300 kr och då behöver jag ändå fyra böcker till.
Jag har lyckats låna EN bok, medan de andra tre böckerna jag då har kvar att låna, var minst tre månaders väntetid på. Allt detta till en kurs. En.
Men samtidigt är det väldigt intressant läsning, och jag kommer verkligen ha nytta av dessa böckerna och kunskapen som de bär med sig. Nu försöker jag hitta kurslitteratur till nästa kurs som heter Psykisk ohälsa. Det gäller verkligen att vara ute i god tid.

Postat av: Ninni

Har ni inget skolbibliotek med en referenshylla? Den litteraturen brukar oftast inte vara för hemlån, så man kan sitta där i biblioteket och läsa. Smidigt för den som är snål eller helt enkelt inte har råd.

2010-09-09 @ 20:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: