Hem ljuva hem

Det blev en lång skoldag, men med två mycket intressanta föreläsningar. Den första nämde jag tidigare, då författaren själv, Sten Levander, föreläste om personlighetsstörningar och den andra föreläsningen handlade om Darsjö vård AB, som talade om framför allt sin öppenvård för barn och ungdomar med neuropsykisk problematik (exempelvis ADHD och Autism). Efter skoldagen tog jag en snabb vända på gågatan med min klasskamrat Camilla, och lyckades hitta ett par jeans som är en av de ting jag har min egen "tillåtelse" att lägga pengar på denna månaden.
Med detta menar jag, att eftersom jag försöker spara pengar, så har jag också försökt sätta gränser för mina klädinköp. Jag skrev helt enkelt en lista på saker jag faktiskt var i behov av och kan tillåta mig själv att unna mig denna månaden (annars går det hemskt mycket pengar på övriga klädesinköp som är mer eller mindre onödiga) och på denna lista fanns;
- Träningstight från Intersport (använda presentkortet)
- Jeans
- Eventuellt plagg från H&M (25%)

Hitills, även om det gått endast fyra dagar sedan pengarna trillade in, så har jag hållt mig till detta. I alla fall vad det gäller kläder.. ehum, blev ju förälskad i en väska på Kappahl också var jag på Ikea igår, men ja, det får bli en annan historia. Har ni några bra knep för sparande? Och hur försöker ni undvika "onödiga" klädinköp?

Avslutningsvis så känns det enormt bra att vara tillbaka på banan igen, tyvärr blev träningen lidande då jag under spinningpasset inte orkade prestera till max, jag var helt enkelt trött. Vilket naturligtvis inte är så konstigt efter denna heldag. Men nu känns det riktigt skönt att vara hemma igen, ja, hem ljuva hem helt enkelt.

Postat av: sandra

tack :D allt bra med dig då? :D

2011-08-29 @ 21:39:03
URL: http://sandrashalsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: