Att uppskatta sin tillvaro i kaos

Det är fel tillfälle att känna eufori, men jag är otroligt glad just nu. Jag är fylld av energi trots 120 minuter träning som för övrigt var kanonroligt och gick bra. Jag har fått glada besked, och på måndag väntas lön och shopping, sedan har jag endast en intensiv arbetsvecka kvar (min enda lediga dag den veckan är just måndag) och därefter träder vi in i augusti som innebär födelsedagsfirande, romans, dop och en tripp till Göteborg. Allting flyter på just nu.

Samtidigt som enormt många människor i världen lider,
framför allt i Norge där katastrofen är ett faktum. Jag tror inte endast det är jag som sympatiserar med dessa tankar, utan jag tror att många känner som jag, att man inte har befogenhet att få vara lycklig när en tragedi inträffar.
Människor lider varje dag, men det är först när vi berörs av något som ligger så nära oss som vi stannar upp och ifrågasätter om det är rätt att jag ska få ha det såhär bra i min vardag.
Jag borde bege mig dit, hjälpa till, rädda människor från sorg och elände. Men mitt i allt detta kaos, så är jag endast en simpel människa, och det enda jag kan göra utifrån min situation är att skänka mina tankar till dem. Jag bör stanna upp och uppskatta min tillvaro mer frekvent. Världen borde inte uthärda förödelse för att jag ska inse det.

Postat av: Katti

Det var en fruktsallad med naturell yogurth och en extra stark mocca till :)

2011-07-24 @ 10:32:58
URL: http://sunnakatarina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: