Tankar om motivation

Jag har kommit under fund med att en av anledningarna till att min motivation var som bortblåst under de tre senaste veckorna, var och är faktiskt fortfarande, att jag inte vet när jag ska sluta.

T e x läser jag flera av era bloggar där ni berättar om hur ni körde igenom hela kroppen till max och att ni kommer få träningsvärk i hela kroppen - jag vet inte var mitt max är, jag vet inte när jag får träningsvärk. Utan jag tror hela tiden att jag ALLTID kan göra lite mer, och lite bättre (speciellt med tanke på att det är väldigt sällan som jag får träningsvärk).
Inte för att resultatet sitter i träningsvärken, men det hade varit skönt för min del att få känna att jag var ett hundra procent utmattad och trött, och att jag utifrån dagens kondition gjorde mitt allra bästa. Jag kände det tidigare, men ju mer jag tränat, desto mer blir den gränsen suddigare och svårare att uppnå. Förstår ni vad jag menar? Har ni upplevt något liknande och hur gjorde ni för att pressa er själva?



Postat av: livetoday - 52 kilo

åh. tack så jättemycket fina du! kram

2011-06-09 @ 12:30:14
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: Linda

Jag förstår vad du menar och jag har haft svårt att pressa mig. Nu vet jag iofs inte exakt vad du tränar, men kör du löpning spring tills du inte orkar ta ett löpsteg till. Om du kör styrka så höj vikten och kör till fail.

Kör på tid t.ex: Jag ska göra så många repetitioner/varv som möjligt på 10 min. Nästa gång försöker du få ett högre antal.

Ang. träningsvärk så är det omöjligt att förutse. De enda gånger jag kan säga säkert att jag kommer få träningsvärk är de gånger jag kör ett nytt upplägg första gången. Annars får jag sällan träningsvärk även om jag kör till max. Nu blev det väldigt lång kommentar, men hoppas du fattar vad jag menar :)

2011-06-09 @ 15:06:15
URL: http://ninnizzen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: