Alkoholintaget;

Igårkväll tillät jag mig själv att släppa lös efter att inte druckit en enda droppe alkohol på nästan tre veckor. Missförstå mig inte, för även om kvällen var väldigt rolig oh trevlig så gav det mig bara ytterligare en anledning att till varför jag faktiskt inte bör dricka alkohol. Dels ur rent hälso och träningsperspektiv, men också för att jag äter massa onyttigheter under tiden, beteendet, orden, kylan och en massa andra smådetaljer som gjorde att jag faktiskt inte uppskattade att dricka. Den enda anledningen är just för att jag tycker om att tappa kontrollen och för att det är gott naturligtvis.
Titta bara på den här bilden, den är ju inte alls charmig! Mitt mål är helt enkelt inte att ha flera vita månader, utan att försöka undvika alkohol så mycket som möjligt men samtidigt ska jag känna att det är något jag tänker unna mig själv när det verkligen gäller, eller vad säger ni?

Postat av: Rebecca - bloggar om min träning, kost och hälsa.

Sv: Ja, det var jättegott också!

Ja, alkohol för inget bra med sig men vin kan vara gott ibland. Haha, ja men så länge du försöker dra ner på dina pepsi (om du nu dricker mycket) så ska det inte vara några problem, lite måste vi ju få unna oss!



Jag tycker det låter som en bra idé, att ha förbus är inte bra utan dricka lite, i lagom mängd när man känner för det tror jag på.



Kram, hoppas du får en fin lördagskväll

2011-03-12 @ 15:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: