Vad hände med de frenetiska morgonpromenaderna?

Under den senaste veckan har jag under flertalet av dagar valt bort mina tidigare frenetiska morgonpromenader. Detta har jag gjort mycket åtanke. Flytten innebar en stor förändring gällande miljöombyte, då jag inte längre har tillgång till de långa promenadstigarna genom skogslandskapet som jag hade i min hemstad. I stället kantas Malmö av diverse cykelvägar och promenadvägar genom parker och city. Det finns alltså ingen plats för skogsfrisk luft här i närheten och inte heller en tillräckligt omfattande park i närheten.

Dessutom har jag ännu inte haft tillfälle att upptäcka var alla dessa långa stigar vänder, utan jag har bara hunnit mäta ut en liten mindre promenadväg här i krokarna på ca 40 min. Där har ni två anledningar till varför mina morgonpromenader ter sig allt mer sällan, men faktum är att det finns ytterligare en anledning, som är mer avgörande än de tidigare.
Jag har nära till allting. Det vill säga att jag nu har möjligheten att ta mig till träningen på en promenadväg på endast 30 min. Likaså är det till högskoleområdet. Med andra ord så rör jag mig otroligt mycket mer i vardagen, genom att jag varje dag när jag ska till träningen, promenerar både dit och hem (30 min x 2) och så även när jag ska in till city, eller till högskolan. Behovet av att promenera innan frukost har sakta avtagit då jag gör av med så mycket energi under dagarna att det inte längre är nödvändigt.
Å andra sidan skal jag fortfarande försöka komma ut på ett par morgonpromenader varje vecka, för det finns en speciell charm och stämning just i det. Denna lördagsmorgon är egentligen en sådan dag, då det hade varit utmärkt med en morgonpromenad, men de höstliga vindarna och det kalla regnet hindrar mig från att sätta foten utanför tröskeln den här morgonen.
Kan inte ni berätta hur ni tänker och gör kring era morgonpromenader?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: