Cirkelgym x(treme)

Jag fick en positiv överraskning när jag släntade in i cirkelgymssalen och såg alla lappar med olika kroppsövningar som var uppsatta på de annars vanligtvis fria stationerna. Tydligen var det ett cirkelgym x pass, som antagligen kommer att stå för cirkelgym xtreme. Alla fria övningar (walkers, spinningcyklar, hantlar och stänger) var borttagna och i stället körde man endast maskinstationerna, inklusive en kroppsövning på varje maskinstation. Så i stället för att köra två repetitioner (2 varv) på alla stationer, så körde man 30 sek x 4 på varje station, dvs först 30 x 2 på maskinerna, och 30 x 2 på kroppsövningarna.

Det var faktiskt väldigt roligt, och en bra variation till en cirkelgymsgalen tjej som mig. Variation är ju nyckeln till framgång i träning, så det är väldigt roligt att Friskis och Svettis kommer med nya och roliga idéer för att utveckla träningen.

Postat av: Victoria

Sv: Tack, det ska jag! :D

2011-09-07 @ 20:59:25
URL: http://frukostera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: