Därför är träning fruktansvärt roligt

God förmiddag. Med lätt träningsvärk efter cirkelfys passet igår, då kroppen inte är van vid övningarna (vilket är positivt) så bestämde jag mig för att ge mig ut på en lätt joggingrunda innan frukost. Lite segstartad var jag, då jag skulle lyssna på radion när jag sprang, och lyckades trycka på en knapp precis innan jag skulle starta, så att allt ljudet försvann. Det tog en stund för min smått irriterade hjärna att inse att det bara var just ljudet som var av.
När jag väl sparkat igång benen lyckades jag komma upp i ett bra tempo och tankarna om den lugna joggingrundan var som bortblåsta. Trots segstarten gick löpiningsrundan snabbare än vad jag trodde. Jag brukar inte mäta tiden eftersom jag inte vet det exakta avståndet, men det hade varit roligt att se hur snabbt jag springer 5 km. Jag känner verkligen att jag utvecklats inom löpningen, och min kondition har blivit avsevärt bättre. Det är en av de saker som gör träning så fruktansvärt roligt, när man känner att man utvecklas och blir bättre!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: