Box

Nu har jag gjort mig hemmastadd i lägenheten igen. Fylt på kylskåpet, tvättat och diskat. Utöver det så testade jag för första gången Friskis och Svettis Box pass igår.

När jag var i femtonårsåldern tränade jag aktivt boxning under tre år på boxningsklubben Enighet. Men när jag började gymnasiet tog studierna mycket tid, och intresset svalnade i takt med tidsbristen. Sen dess har jag inte tränat boxning, dock har jag varit sugen på att testa. Så därför fick det bli Friskis Box pass igår, även om jag var medveten om att detta är ett jympapass och inte riktigt kan jämföras med "vanlig" boxning.

Det var roligt att testa, men jag märkte snabbt att det bygger mycket på vilken partner man har under passet. Även om jag som "ny" fick en väldigt vänlig boxningspartner, så behöver man ha samma motivation och vilja för att göra passet riktigt jobbigt. Det kan även vara en fördel att känna sin partner innan. Vi matchade inte, jag och min vänliga boxningspartner vilket gjorde det svårare för mig att ta ut mig ordentligt. Även det faktum att jag var "ny" kan ha bidragit till att jag inte tyckte passet var så jobbigt. Det var svårt att inte jämföra med boxningssporten, som är mycket hårdare, med högre tempo och mer individuell träning. I Box sparkades man även, vilket är helt nytt för mig, och kul!
Sammanfattningsvis så var det kul att testa något nytt, men denna onsdagskväll var jag tillbaka på den grymma Cirkelgym x passet och körde gärnet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: